Word of Mouth Nedir?

“Ağızdan Ağıza” şeklinde Türkçe’ye çevirebileceğimiz “Word of Mouth”, tüketicilerin kullandıkları ürün veya yararlandıkları hizmet hakkındaki olumlu değerlendirmelerini çevrelerine yaymasına “ağızdan ağıza” pazarlama denir. Bu şekilde potansiyel müşteriler markanızdan ücretsiz bir iletişimle haberdar olurlar ve markayı denemeye olumlu bakarlar.

Sosyal medyanın bütçesel anlamda markaların dostu olmasının sebebi kuşkusuz “ağızdan ağıza” pazarlamayı tetikliyor oluşu. Her gün çok fazla miktarda reklama maruz kalan tüketicilerin iletişim araçlarına olan güveni günden güne azalmaktadır. Tüketici davranışları değişerek daha sorgulayıcı bir boyuta ulaştı. Fakat tüketiciden tüketiciye yayılan mesajın etkisi ve güvenilirliği bambaşka bir boyuttadır. Çünkü konuşan, işletmenin veya markanın kendisi değil, ondan yararlanmış üçüncü bir şahıstır. Bu zinciri yaratıp güven halkası oluşturmak içinse insanlara ürün veya hizmet hakkında konuşmak için bir sebep vermek gerekir. Böylelikle bütçesi olmayan medya satın alma ortaya çıkar. Yani para vermeden mecra satın almış oluruz.