19-ocak-2

Love Mark Nedir

Sadık müşteriler her markanın hayalidir. Sadakatin oluşmasını sağlayan da duyguların harekete geçmesidir. Eğer insan sevgilisini sevmiyorsa, ona sadık kalamaz. Yani duygu yoksa sadakat de yok demektir.

Global reklam ajansı Saatchi & Saatchi’nin yöneticisi Kevin Roberts tarafından 2015 yılında ortaya atılan “love mark” kavramı duyulan sevgi sonrası oluşan sadakati kazanmış markalara verilen isim olmuştur. Burada bahsettiğimiz sevgi o kadar kuvvetli ki, tüketici markaya ulaşabilecek maddi gücü olmasa bile bu bağlılığı tek taraflı olarak sürdürebiliyor. Her ne kadar o ürün veya hizmete sahip olmanın bir ayrıcalık olduğunu düşünse de, elde edemiyorsa bile sevgisini asla kaybetmiyor. Başka bir marka tercih ettiğindeyse sevdiği markayı aldatmış gibi hissediyor.

Harley Davidson ve Apple gibi markalar love mark konsepti için aklımıza gelebilecek örnek örneklerdir. Love mark olmak istiyorsak tüketiciye sadece bilgi vermemiz veya ne vadettiğimizi belirtmemiz yetmiyor. Bir hayat tarzı yaratmalı, doğru bir konumlandırma belirlemeliyiz. Demin verdiğimiz örnekleri düşünürsek; Apple “farklı” olmayı, Harley Davidson ise “özgür” olmayı vurgular.

Love mark olmak kolay değildir. Ama doğru stratejiyle olunabilir.